Araştırmaya göre Türkiye’de her 4 erkekten biri saç dökülmesinden ve kellikten yakınıyor. Bir çok erkek bu uğurda çok büyük rakamlar ödeyerek kelliğe çare bulmaya çalışıyor. Ama artık buna gerek yok. Çünkü Japonlar, kelliğe çözümü buldu.

Bir çok erkeğin en önemli sorunu, saçsız kalmak; ya da saç dökülmesi endişesi taşıyor olmak. Araştırmaya göre Türkiye’de her 4 erkekten birinin saçları ya dökülüyor ya da kel kalıyor.

Kellikten şikayetçi olan bir çok erkek de çok yüksek rakamlar ödeyerek saç ektirmek için doktorların kapılarını aşındırıyor. Üstelik büyük acılar çekerek.

Hatta Türkiye bu konuda o kadar ileriye gitti ki, Arap ülkelerinden bu amaçla turist bile gelmeye başladı. Bir çok arap turist, saç ektirmek için Türkiye’nin yolunu tutmaya başladı. Ama artık buna gerek kalmayacak gibi görünüyor, çünkü Japon bilim insanları kelliğe çareyi bulduklarını açıkladı.

İlk testleri başarılı

Japonya’da yapılan bir araştırma saç köklerini yenileme tedavisi fikrinin gerçek olabileceğini gözler ününe serdi. Söz konusu yöntem ilk testlerden başarı ile geçti.

Kellik sorununu ortadan kaldırmak amacıyla yapılan çalışmalara bir yenisi daha eklendi. Japonya’da saç köklerinin yenilenmesi üzerine araştırmalar yürüten bilim insanları üzerinde çalıştıkları yöntemin başarılı sonuçlar verdiğini duyurdu.

RIKEN Biyosistem Dinamikleri Araştırma Merkezi’nden bilim insanları, dökülen saçları yeniden uzatabilecek saç kökleri oluşturmak için kök hücreleri kullandı.

Kellik

Farelerde olumlu sonuçlar verdi

Sonuçları Nature’da yayınlanan araştırma kapsamında farelerden alınan kürk ve bıyık hücreleri laboratuvar ortamında başka biyolojik bileşenlerle birleştirdi.

MİDYO  Bilim insanının görevi nedir?

220 farklı kombinasyonu deneyen bilim insanları ‘NFFSE medyası’ adını verdikleri 5 faktörle birleştirmenin en iyi sonucu verdiğini belirledi.

Başka bir deyişle Japon bilim insanları NFFSE medyası ile oluşturulan formülün, en kısa sürede en yüksek kök hücre çoğalma oranını verdiğini tespit etti.

Projenin lideri Takashi Tsuji, “Saç köklerinin, kök hücreler sayesinde döngüsel olarak yenilenmesi için bir yöntem oluşturduk. Bu yöntem, yakın gelecekte saç köklerini yenileme tedavisi fikrini gerçeğe dönüştürmemizi sağlayacak” dedi.

Ancak bu kellik tedavisinin kullanıma sunulmadan önce klinik denemelerden geçmesi gerekiyor.

Kelliğin nedenleri

Farklı saç dökülmesi türleri vardır. Ve bunun nedenini bulmak her zaman kolay değildir. Sebep çoğu zaman bir hastalık değildir. Saç dökülmesi, saç köklerinin incelmesinden daha fazlasıdır. 30 ya da 40 yaşından sonra ortaya çıkar.

Farklı durumlardan ya da farklı tecrübelerden kaynaklanabilir. Travma, yoğun duygusal durumlar, protein düzeyindeki değişim, hormonal değişimler ve hastalıklar kelliğe neden olabilir. Saç dökülmesine neden olabilecek bazı hastalıklar da vardır. Demir eksikliği olan insanlardaki anemi hastalığı buna bir örnek olarak gösterilebilir. Kemoterapi ya da bağışıklık sistemiyle ilgili bazı tedaviler de doğrudan saç dökülmesine neden olabilir.

Tedavisi

Saç dökülmesi çok miktarda olduğunda, tamamen etkili olan bir tedavi bulmak çok zordur. Her ne kadar saç dökülmesini durduracağını iddia eden şampuanlar, vitaminler ve kremler bulunsa da bunlar da etkili olmamaktadır.

MİDYO  5 yumurta ile 5 dakikada mucize yemek. Üstelik yapması çok pratik: Japon omleti

Mağazalarda, bu konuyla ilgili pek çok ürün bulabilirsiniz. Saç dökülmesini azaltacak kozmetik ürünler aşağıdaki gibidir:

• Fiber saç tozu
  • Saç perukları
  • Sentetik veya insan saçından yapılan peruklar
  • Çıtçıtlar/ Takma saçlar
  • Cerrahi operasyon
  • Lazer
İlgili Makaleler
Çocuklarda bahar alerjisi

Ebeveynler çocuklarda bahar alerjisi durumlarına yönelik araştırma yapmaktadır. Alerjiler tıpta hipersensivite reaksiyonları olarak bilinmektedir. Hapşuruk, öksürük, burun akıntı hissi, alerjik OKU

Oruç tutmanın bilimsel olarak faydaları nelerdir?

İslam aleminde orucun yeri büyük bir yer kapladığından dolayı herkes tarafından oruç tutmanın bilimsel olarak faydaları nelerdir sorusu merak edilmektedir. OKU

Bilim nedir? Bilim nasıl ortaya çıktı?

Teknolojinin gelişmesiyle değişen dünyada düşünce hayatında sıklıkla sorulan bir soru vardır; bilim nedir? Bilim fiziki evrenin sistematik olarak gözlenmesi, deney OKU

Organ bağışı nedir? Nasıl yapılır?

Bazı durumlarda vücutta gelişen olumsuzlardan dolayı organ kayıpları meydana gelebilir bu durumda organ bağışı ve organ bağışı nedir ve nasıl OKU