21. yüzyıl bilimin ön plana çıktığı bir hayretler çağıdır. Nitekim, bilim hipotezlerle ilerlediği için, her bilgi bir öncekini de yıkarak ilerler. Evren bilgisi de bilimin sonsuz parçalarından birini taşır. Evren, sadece Dünya’nın ve Güneş sistemindeki diğer gezegenlerin bulunduğu bir alan değildir. Daha çok kara delikleri, karanlık maddeyi de içeren, galaksilerin, yıldız sistemlerinin bulunduğu koca, bilinmez bir deryadır. Bu anlamda, her geçen gün yeni gezegenler de keşfedilmektedirler. Keşfedilen gezegenler arasında, birçoğunun ismini yeni duyacağınız kesindir. Lakin, bunlar ileriki süreçlerde şüphesiz ki, insanlığın Dünya’yı da aşan hikâyesinde büyük rol oynayacaklardır.

Yeni Gezegenler Hangileridir?

Keşfedilen yeni gezegenler taranırken, bunlara kimi bilimsel isimler verildiği için, insanların onları uzun formüllerle akılda tutmaları zordur. Bunun için, kimi gezegenlere onları hatırlatıcı mitlojik isimler, semboller de yüklenebilmektedir.

Titan

Titan, aslen Satürn’ün uydusu olarak geçmektedir. Dünya’dan sonra zemininde kararlı sıvı bulunduğu için, ayrıca mercek altına alınmıştır. Burada bir atmosfer keşfiyle beraber, çeşitli doğa olaylarının yaşanması, insanlığın yüzünü Titan’a çevirmesine de sebebiyet vermiştir. Soğuk Cennet adıyla da bilinen Titan, Merkür’ü ve Mars’ı bile silip süpürdüğü belirtilen Güneş rüzgârlarına dayanıklılığyla da dikkat çekiyor.

İzleyin: Titan’da Hayat Var Mı?

GJ1214-b Gezegeni

Süper Su Dünyası adıyla da bilinen GJ1214-b Gezegeni, bilim insanlarının da heyecanlanmalarına yol açmıştır. Dünya’dan da hayli büyük olduğu saptanan bu gezegenin kütlesinin çoğunluğunun sudan oluştuğu saptandı. Burada, ‘sıcak buz’ ya da ‘sper akışkan madde’ denilen sıvılara da rastlandığı kaydedildi.

MİDYO  Talepler arttı! Aktüerya Bilimleri Bölümü nedir? Aktüerya Bilimleri mezunu ne iş yapar?

COROT-7b Gezegeni

Bir çeşit Ötegezegen şeklinde de bilinen COROT-7b Gezegeni, karasal bir yapıya sahip şekilde nitelendirildi. Burada, kaya yağmurlarının ve ayrıca çeşitli sıvı yağmurlarının da olduğu kaydedildi. Dünya gibi başlangıçta bir gaz bulutundan meydana gelip, daha sonraki süreçlerde tozlar, bakteriler ve su bağlamında gelişme gösteren bu gezegenin, bilim insanlarınca da hayli heyecanla takip edildiği kaydedildi. Dünya’dan 489 ışık yılı uzaklıkta olan bu gezegen, bir taraftan soğuk bir yapıya sahipken, diğer taraftan ısınmasıyla dikkat çekmektedir.

Seyredin: Uzaydaki En Tuhaf Yer Neresi ?

Kepler-1649c  Gezegeni

Dünya’ya benzer bir yapısı ve ısısı olduğu bilim adamlarınca doğrulanan Kepler-1649c Gezegeni, yeni bir yaşam alanı aranması bağlanmında da heyecan yarattı. Su barındırması bağlamında da büyük bir merak uyandıran bu gezegenin, Dünya’yla aynı sıcaklığa sahip olmasının yanı sıra, ondan % 6 oranında da büyük olduğu da ifade edildi. Kırmızı cüce etrafında dönen, Kepler teleskobu sayesinde keşfedilen bu yapının atmosferiyle ilgi net bir bilgiye sahip olmadığı da belirtildi.

HD189773-b Gezegeni

Jüpiter denli büyük bir gezegen şeklinde tanımlanan HD189773-b Gezegeni, Fransız gökbilimcilerin uzun çalışmaları sonucu keşfedilmiştir. Cam Yağmuru Gezegeni şeklinde de bilinen bu yapı, sıcak Jüpiter adıyla da anılmaktadır. Bu gezegenin, Hubble teleskopu bağlamında net bir görüntüsü de elde edilmiştir.

Video: NASA Yeni Bir Gezegen Keşfetti Ve Bu Gezegen Mucizelerle Dolu

HD189733-b Gezegeni

Rüzgâr Gezegeni adıyla da sıfatlandırılan HD189733-b, Güneş görmeyen tarafının da, karanlık olmasına rağmen, sıcak olduğu bir yapı şeklinde biliniyor. Diğer yarısıysa, 966 dereceye değin, büyük bir sıcaklığa zaten ulaşıyor. Burada şiddetli kuvvetler içeren rüzgârlar da görülebiliyor.

MİDYO  Bilim insanı nasıl olunur?

Güneşi Olmayan Serseri Gezegenler

Güneş sisteminin dışında görülen, ama galaksinin neredeyse yarısını oluşturan Serseri Gezegenler de büyük sırları beraberinde getiriyorlar. Isıya ve ışığa karşı duyarlılıkları sorgulansa da, bu gizemli yapıların da yeni hayatlar ihtiva edebilecekleri düşünülüyor. Bilim insanlarının yıllar önce kahverengi cüceleri ararken, rastladıkları bu gezegenler de bilim dünyasında ilgi görüyor. Evren bilinmezliğiyle ve bitmek tükenmek bilmeyen heyecanıyla bizi şaşırtmaya devam ediyor.

İlgili Makaleler
Çocuklarda bahar alerjisi

Ebeveynler çocuklarda bahar alerjisi durumlarına yönelik araştırma yapmaktadır. Alerjiler tıpta hipersensivite reaksiyonları olarak bilinmektedir. Hapşuruk, öksürük, burun akıntı hissi, alerjik OKU

Oruç tutmanın bilimsel olarak faydaları nelerdir?

İslam aleminde orucun yeri büyük bir yer kapladığından dolayı herkes tarafından oruç tutmanın bilimsel olarak faydaları nelerdir sorusu merak edilmektedir. OKU

Bilim nedir? Bilim nasıl ortaya çıktı?

Teknolojinin gelişmesiyle değişen dünyada düşünce hayatında sıklıkla sorulan bir soru vardır; bilim nedir? Bilim fiziki evrenin sistematik olarak gözlenmesi, deney OKU

Organ bağışı nedir? Nasıl yapılır?

Bazı durumlarda vücutta gelişen olumsuzlardan dolayı organ kayıpları meydana gelebilir bu durumda organ bağışı ve organ bağışı nedir ve nasıl OKU